Причіп і напівпричіп: у чому відмінності? Що обрати?

Причіп і напівпричіп: у чому відмінності? Що обрати?
2024-07-04
0
2473
Рейтинг: 0
Опис статті

Причіп і напівпричіп - оптимальні пристосування для перевезення вантажів у сільському господарстві та інших сферах. Їх часто застосовують фермери в сезон збору врожаю. Техніка дає змогу за одну ходку транспортувати весь обсяг продукції і в такий спосіб скоротити витрати. І хоча обидва варіанти користуються попитом, мало користувачів знають у чому їхні відмінності, який варіант краще вибрати для конкретного варіанту перевезення вантажу.

Що таке причіп і напівпричіп?

Обидва варіанти відносять до транспортних засобів. Це спеціальне обладнання для перевезення вантажу, яке приєднують до іншого транспорту для руху. Їх конструкція складається з колісної бази, рами, форма та інші параметри можуть відрізнятися.

Конструктивні особливості та технічні характеристики причіпа

Серед основних елементів конструкції причіпа виділяють:

  • раму з металу або алюмінію;

  • одну або дві осі. Їх доповнює підвіска, з колесами і амортизаторами;

  • колеса, в кількості 2-6 штук;

  • кузов. Це дерев'яна, металева або пластикова платформа;

  • механізм фіксації.

Різні доповнення визначаються конкретною моделлю та її призначенням.

Причепи можна розділити на кілька видів за технічними характеристиками:

  • за кількістю осей: багатовісні, одно- і двовісні варіанти;

  • за типом кузова: бортова, універсальна, рамна модель, відкритого, закритого варіанту, з монтажем обладнання;

  • вантажопідйомність: побутове рішення або спеціалізоване (бортові, тентові, будівельні, кемпінгові моделі, будки, самоскиди, цистерни);

Серед характеристик особливу увагу варто приділити кількості осей. Цей пункт визначає яке максимальне навантаження допустиме на конструкцію причепа. Поширений варіант двовісні моделі для побутових завдань і багатовісні причепи для великих навантажень при інтенсивних перевезеннях.

У сільському господарстві зручним і практичним рішенням буде використання причепа самоскида. Це прискорює розвантаження і зменшить витрати. При виборі моделі аграріям варто звернути увагу на показник вантажопідйомності (оптимально близько 20 тонн), форму конструкції, ресори, можливість закріпити тент для безпеки транспортування.

Важливий аспект, керувати технікою з причіпним пристроєм може тільки водій, у якого є права з категорією Е.

Конструктивні особливості та технічні характеристики напівпричепа

Багато власників підприємств і бізнесу при замовленні спецтехніки не знають відмінність причепа від напівпричепа. Якщо перший варіант більш відомий, то до другого виникають питання. 

Напівпричіп - транспортний засіб, з фіксацією до вантажівок на рамі сідельно-зчіпним пристроєм. Головна особливість і відмінна риса напівпричепа - частина ваги вантажу переходить до техніки, до якої він приєднаний. Зовнішній вигляд конструкції виконаний у вигляді збільшеної тачки. Якщо техніка не зафіксована до вантажівки і немає опорних підставок - вона не може стояти рівно.

Різновиди напівпричепа

Різновид напівпричепа визначається його призначенням, воно і формує відмінності конструкції:

  • тентові моделі - можуть перевозити різний вантаж і при цьому захищати його від впливу погодних умов;

  • шторні варіанти - нагадують тент, але мають бічні отвори-штори, для зручності вантажно-розвантажувальних робіт;

  • шторно-бортова конструкція - надійніше рішення перевезення, але вже зі складнощами у вигляді бортів під час наповнення місткості та її вивантаження;

  • бортова модель - має складну конструкцію борту і призначена для вантажу, без необхідності його захисту від дощу та інших впливів;

  • фургон - прямокутний варіант із відкриванням у задній частині;

  • ізотермічна напівпричіпна конструкція - варіант для перевезення продукції в конкретних температурних умовах;

  • самоскид - дає можливість провести механічне розвантаження;

  • автовоз - привозить легкові автомобілі, мікроавтобуси, позашляховики;

  • напівпричіп-цистерна - транспортування рідкого вантажу;

  • ваговоз - може перевезти великогабаритне обладнання, спецтехніку.

Сфери застосування причіпних пристроїв

Варіантів використання причіпних пристроїв обох типів багато, вони затребувані в різних напрямках:

  • сільському господарстві;

  • будівництві;

  • лісозаготівлі;

  • обробці матеріалів і промисловості;

  • транспортування вантажів (орієнтація на короткі відстані).

Чим відрізняється причіп від напівпричепа?

Після розгляду характеристик обладнання можна виокремити в чому відмінності причепа та напівпричепа?

  • відмінності ззовні. Причіп нагадає візок, а ось напівпричіп більше схожий на садову тачку. навантаження на конструкцію. Перший варіант розподіляє вагу по своєму корпусу, а другий частину віддає тягловій машині. 
  • навантаження на конструкцію. Перший варіант розподіляє вагу по своєму корпусу, а другий частину віддає тягловій машині. ​
  • кріплення. Перший окрема частина, яку фіксують до вантажівки тяговим брусом. Другий, більше як продовження тягача, фіксація здійснюється сідельно-зчіпним пристроєм.

Який варіант обрати?

При виборі техніки в оренду або для купівлі варто враховувати низку рекомендацій і особливостей застосування. Якщо важлива маневреність - краще вибирати машину з напівпричепом, інший менш повороткий через специфіку тягового механізму. Напівпричепи більш універсальні - є моделі з розкладним типом платформи, яку можна збільшити за необхідності. Також ця характеристика дає змогу спростити процес розвантаження. Причепи мають високі показники вантажопідйомності та стійкості, що актуально для роботи зі складними вантажами. Обидва варіанти відносяться до транспортних засобів за документами і вимагають реєстрації, дотримання правил експлуатації.Менеджери компанії Мінірент рекомендують при виборі причепа або напівпричепа звернути увагу на:

  • специфіку вантажу;
  • умови експлуатації;
  • показник вантажопідйомності;
  • чи потрібні доповнення, модернізація конструкції і як де легше здійснити;
  • зручність вантажно-розвантажувальних робіт.

Аналіз цих аспектів допоможе підібрати оптимальний варіант причіпного пристрою, швидко та ефективно виконати необхідне перевезення.

Коментарі:

Написати коментар

Увага: HTML символи заборонені!