Як універсальний міні-екскаватор завоював своє місце, витісняючи середні екскаватори.

Як універсальний міні-екскаватор завоював своє місце, витісняючи середні екскаватори.
2022-07-11
1
3338
Рейтинг: 5
Опис статті

Компактні екскаватори вже дуже популярні, тому що вони піднімають, копають, риють, завантажують і засипають. Вони застосовують широкий спектр ківшів і навісного обладнання. Вони здатні виконати необхідну роботу в тісних приміщеннях і можуть бути перевезені з однієї роботи на іншу за допомогою навіть пікапа. Чому міні-екскаватор все частіше стає кращим рішенням в приватному будівництві, реставрації та в прокладанні комунікацій і чим він краще всіх звичних екскаваторів-навантажувачів? На що здатний цей компактний Мінік? Адже дійсно мініекскаватор здатний зробити більше і зробити необхідну роботу краще.

Якщо сказати коротко, то слід зазначити кілька переваг послуг міні-екскаваторів, пов'язаних з їх конструктивними особливостями:
• Вони компактні: маленький міні екскаватор може мати вагу 800 кг або більший до 6 тонн і тому може застосовуватися для абсолютно різних завдань, будь то робота в приміщенні, робота на поверхах, так і для риття траншей, розробки котлованів, встановлення септиків і т.ін.
• Вони повноповоротні: можливість повороту стріли міні-екскаватора на 360 градусів дозволяє йому без проблем виконувати роботи у вузьких обмежених умовах, переміщати ґрунт або інший сипкий матеріал на невеликі відстані, шляхом перекидок, а також завантажувати невеликі самоскиди. 
• Вони на гумовій гусениці: міні-екскаватори - гусеничні, що дозволяє мати велику прохідність і кращу стабільність при роботі на м'яких ґрунтах, насипних площадках, а також на схилах. При цьому гусениця міні-екскаватора вона не металева, а гумова, тому можливо їх використання на готових об'єктах. Такий Мінік не пошкодить покриття і навіть не зіпсує дійсний газон, наприклад, якщо ви забажаєте викопати у себе на ділянці басейн або льох. 
• Вони мультифункціональні: кожен з наших міні екскаваторів має три або чотири змінних ківши - вузький для копання траншей, екскаваторний для котлованів і планувальний для вирівнювання ділянки. Також можна замовити додаткове навісне обладнання: стропи, гідромолот, бур і т.д. Все це розширює сферу застосування міні-екскаватора в будівництві.


Далі ми детальніше розглянемо багато переваг компактних екскаваторів, і ви самі зможете прийняти рішення про їх ефективності для вашого будівництва.

Загальний вигляд.
Нульовий виліт кабіни (хвіст) був дуже популярний кілька років тому - це поліпшило здатність компактних екскаваторів працювати в обмеженнях, тісних просторах, типових для цих машин. Мова йде про таку характеристику, коли кабіна міні екскаватора не виходить за гусеницю при його повороті. Але у компактного радіусу розвороту екскаватора є свої компроміси, особливо зменшена вантажопідйомність. Таким чином, екскаватори з компактним радіусом розвороту активно представлені в нашому парку, ви можете оцінити це на прикладі машини JCB 8035ZTS. Саме цей нульовий виліт кабіни дозволив класу міні-екскаваторів стати машинами, призначених для всіх областей застосування компактних екскаваторів.

Кожен виробник міні-екскаваторів має серію, доступну в конфігураціях з компактним радіусом, коротким радіусом або звичайною конфігурацією. Це стосується провідних світових виробників: Caterpillar, Kubota, Takeuchi, JCB, Case. Існує також варіант з довгою рукояттю, який включає противагу. Це дозволяє операторам виконувати більше роботи без необхідності переміщення машини. Регульовані стріли дозволяють копати зі зміщенням, що корисно при роботі поряд з будівлями або іншими перешкодами, а моделі, представлені на нашому сайті мають регульовані стріли.

Одна з найпопулярніших наших машин міні-екскаватор CAT 301.7D оснащений ще однією популярною особливістю: ходовою частиною змінної ширини (ходова частина розширюється від 99см до 120 см) і регульованим лезом. Це дозволяє машині проходити через стандартні метрові хвіртки або проїзди, одночасно забезпечуючи максимальну стійкість на місці. Ландшафтні дизайнери, садівники та інші, що працюють в сфері озеленення, віддають пріоритет цієї функції.

Природно прототипом міні екскаватора став великий гусеничний екскаватор, тому компактні екскаватори найчастіше мають ту ж ходову частину, що і їхні більші брати, і сестри. Одною очевидною перевагою є зниження виробничих витрат, але вибір також забезпечує більшу стабільність для нових моделей. Незважаючи на більш потужну ходову частину, міні-екскаватори важать в середньому 3 тони при оснащенні кабінами і гумовими гусеницями, тому можуть піднімати до 750-ти кг ваги. 

Всі компактні міні екскаватори мають двигуни потужністю менше 75 кінських сил. Хоча двигуни потужністю до 75 кінських сил мають більш прості системи контролю викидів, ніж системи з більш високою потужністю, вони все ж не підходять усім, деякі компанії використовують рециркуляцію охолоджених вихлопних газів плюс мають невеликий дизельний окислювальний каталізатор, саме тому деякі моделі не використовують в Україні . Це пов'язано з тим, що стандарт якості дизельного палива має нижчий показник, ніж в Європі або США і двигуни з фільтрами саж на малих машинах стикаються з проблемами при експлуатації в наших умовах.
 
Багато виробників, в їх числі і Komatsu пропонує три типи треків. Гусениця з традиційною гумовою стрічкою хороша для загального риття і озеленення. Гусениця з твердої гуми доступна для міських і інших розвинених середовищ, щоб мінімізувати пошкодження готових поверхонь. І сталеві гусянки доступні для скелястих умов. Природно в Києві ми не застосовуємо сталеві гусениці, тому що характер робіт, які виконує міні екскаватор вимагає не застосовувати їх.

Комфорт оператора.
На прикладі міні-екскаваторів Bobcat, ми можемо говорити, що розмір кабіни постраждав, коли в екскаваторах з'явилася модифікація з компактним радіусом повороту. Але при цьому виробники постійно працюють, щоб повернути просторіші кабіни. Для оператора навіть пару сантиметрів має значення, особливо з такими деталями, як простір для ніг і розташування джойстика. В кабіні більшого розміру можна використовувати таке ж сидіння, що і в міні-навантажувачах і компактних гусеничних навантажувачах, для підвищення комфорту оператора.

Також більш просте устаткування для вихлопних газів двигунів потужністю до 75 кінських сил, яке і використовується в Україні, займає менше місця, що дозволяє включати кабіни більшого розміру, ніж при наявності системи селективного каталітичного відновлення (SCR). Інший параметр, який економить простір, - це гідравлічні резервуари. На заміну великих резервуарів для контролю температури масла, використовують високопродуктивні охолоджуючі пакети.


Зниження рівня шуму є ще одним з компонентів комфорту оператора. Одним із способів зниження шуму є створення тихої кабіни. Інший спосіб зменшити шум, це понизити шуми, що походять від двигуна. Компактні екскаватори, такі як Kobelco оснащені вбудованою системою охолодження від шуму і пилу (iNDr). Система використовує щільно закритий відсік двигуна, зміщені повітроводи і глушник, призначені для уповільнення і розсіювання вихлопних газів для більш тихої роботи.

Гідравліка.
В останні роки гідравлічні системи та керуюча ними електроніка стали набагато ефективніше і потужніше. Чутлива до навантаження гідравліка є одним з таких прикладів. Електроніка машини розподіляє гідравлічні ресурси в залежності від виконуваного завдання. На багатьох машинах доповнює чутливу до навантаження гідравліку вдосконалений гідравлічний контур регенерації. При регенерації масло з боку стрижня утримується в контурі, а не направляється назад в бак при висуненні циліндра. Чутлива до навантаження гідравліка в поєднанні з регенерацією забезпечує швидкість, точність і потужність для поліпшення часу циклу і продуктивності.

Вольво і Кубота також використовують регенерацію. Саме ці та інші складні стратегії гідравлічного проектування дозволяють зберегти гідравлічні характеристики навіть на машинах з потужністю 20-25 кінських сил. Чутливі до навантаження поршневі насоси і пропорційна допоміжна гідравліка також максимізують гідравлічні характеристики і контроль, дозволяючи операторам виконувати бездоганно роботу навіть з ківшом.

Наявність декількох насосів були колись поширені: машина може мати три або більше. У той час як деякі міні екскаватори все ще працюють з декількома насосами - у Takeuchi в більшості моделей - є рух до окремих насосів. Підвищена продуктивність насоса і вдосконалене управління потоком роблять це можливим.

Клієнти іноді запитують, чи не відбувається втрата продуктивності з одиночними насосами, особливо при роботі обладнання з високим потоком? Але їх побоювання невиправдано: сучасні системи з одним насосом в поєднанні з відповідними головними регулюючими клапанами можуть перевершити старі системи з декількома насосами навіть для важких робіт.

Hyundai має дев'ять моделей компактних екскаваторів серії 9А. Новітня модель R30Z-9AK містить більше десятка удосконалень гідравлічної системи. Деякі, такі як перемикаються схеми управління (екскаватор / ISO та екскаватор / SAE), є галузевими стандартами. Деякі підвищують зручність роботи оператора, наприклад, демпфер ланцюга на педалі ходу, щоб зменшити ударну навантаження при запуску і зупинці вперед або назад. Також є селекторний клапан для вибору одностороннього або подвійної дії допоміжного контуру. Отже, одна особливість спрощує обслуговування: поворотний двигун повністю змазується гідравлічним маслом, що дозволяє обслуговувати двигун при обслуговуванні гідравлічної системи.

Управління потоком і тиском, а також можливість вибору між одно- і двостороннім потоком полегшують узгодження навісного обладнання з машиною і отримання максимальної продуктивності від цих навісних пристроїв. Крім того, найбільші моделі міні-екскаваторів, на прикладі New Holland E57C і E60C, оснащені додатковим гідравлічним швидкознімним пристроєм.

Тенденції ринку: сучасність і майбутнє.
Спочатку будь-яка технологія коштує дорого, але витрати, як правило, швидко падають. Нові технології з'являються в першу чергу на більш великому обладнанні, де його висока початкова вартість становить невеликий відсоток від загальної вартості машини. У міру зниження витрат ці функції можуть бути перенесені на більш дешеві і недорогі машини.

Наприклад, в повноповоротних екскаваторах Komatsu спочатку використовувалася система уприскування Common Rail, в той час як в їх компактних екскаваторах використовувалися менш дорогі форсунки. Оскільки системи Common Rail і їх електронні модулі управління стали дешевше, Komatsu додав їх до невеликих екскаваторів. Система Common Rail забезпечує більш холодне паливо і більш точний контроль уприскування. Це допомагає відповідати вимогам Tier 4 по викидах, а також максимізує продуктивність двигуна і знижує витрату палива.

Вперше система дистанційного керування HiMATE (Телематика) була доступна тільки на повнорозмірних гусеничних екскаваторах Hyundai HX, колісних екскаваторах HW і колісних навантажувачах серії HL900. В даний час він поставляється в якості стандартного обладнання на трьох компактних екскаваторах компанії, R55-9A, R60CR-9A і R80CR-9A, а також на компактному колісному екскаваторі R55W-9A.

Деякі технології просочуються з інших галузей. TB216H від Takeuchi - це двомісна машина з 14,9-сильним дизельним двигуном Tier 4 і 14,2-сильним електродвигуном. Джерела живлення мають окремі групи насосів, тому продуктивність в дизельному або електричному режимах однакова. Операційний контроль також однаковий для кожного. TB216H добре підходить для роботи з проблемами доступності, шуму або якості повітря. Приклади включають в себе роботи в приміщеннях, ландшафтний дизайн та роботи під час демонтажу.

Wacker Neuson пропонує компактний екскаватор 803 в якості звичайної дизельної машини або в якості машини з подвійним приводом з окремою електрогідравлічною установкою типу «вмикай і працюй». Продуктивність можна порівняти з будь-яким джерелом живлення.

Volvo вже давно представила повністю електричний прототип компактного екскаватора EX2. Традиційний дизельний двигун замінений двома літій-іонними батареями загальною потужністю 38 кіловат. Гідравлічні циліндри замінені на електромеханічні лінійні приводи. Зрозуміло, що на даному етапі EX2 є чисто дослідницьким проектом, і в даний час немає планів індустріалізації (виробництва), це концепт чистого виду.

Навісне обладнання.
Компактні міні-екскаватори являють собою стільки ж різновидів, скільки і повноповороті екскаватори, тому більшість з них доступні з двостороннім допоміжної гідравлікою, яка потрібна для звичайних навісних пристроїв, таких як гідромоли, ямобури. З появою сучасної гідравліки каталог навісного обладнання постійно змінюється і збільшується.

Сфера застосування. 
Більше 10 років Мінірент пропонує своїм клієнтам міні-екскаватори в оренду в Києві і області і з кожним днем клієнти все частіше і частіше цікавляться послугами міні-екскаватора. Як уже неодноразово говорилося вище, що міні екскаватор дуже часто замовляють при виконання ландшафтних робіт, але не варто зменшувати їх застосування в копанні фундаментів. Викопати стрічковий фундамент або викопати котлован під басейн - одне з небагатьох найпопулярніших замовлень на міні екскаватор. Окремий напрямок - це застосування міні екскаватора в прокладки комунікацій. Саме тому такий мінітрактор часто називають «траншейніком». За зміну міні екскаватор може прокопати до 500 метрів траншеї, при цьому виконає роботу акуратно без пошкодження покриття на якому працює.

Окрема сфера затребуваності міні-екскаватор - це демонтаж покриття або демонтаж в приміщеннях або важкодоступних місцях. Природно для виконання такого завдання необхідно обладнати міні-екскаватор з гідромолотом.


У будь-якому випадку ми маємо великий досвід роботи, що дозволить кожному підібрати необхідну спецтехніку для вирішення свого завдання. І ми готові Вам в цьому допомогти.
 

Коментарі:

Написати коментар

Увага: HTML символи заборонені!